1st line
Support Technican
Stockholm
Är du intresserad av att ge bra service samtidigt som du har goda kunskaper inom teknik och moderna digitala lösningar? Vi erbjuder ett varierande arbete på ett spännande företag i expansion med hög flexibilitet.
Ansvarsområde
- IT support via telefon, mail och fjärrstyrning.
- Felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, nätverk och applikationer.
- Sköta konto- och behörighetsadministration i bland annat Active Directory.
- Hantera ärenden via ärendehanteringssystem.
- Beställningar av konton, behörigheter och hårdvara.
- Support av telefonisystem
Vi söker dig med
- Tidigare erfarenhet av något serviceyrke där du haft kundkontakt.
- Arbetat som supporttekniker (första och/eller andra linjens support) 1–2 år i Microsoft- eller Apple-miljö.
- Erfarenhet av mobiltelefoner, pekplattor såväl som av datorer och kringutrustning.
- Brinnande intresse för teknik och problemlösning.
Som person är du lugn, metodisk och pedagogisk. Du är lyhörd och samarbetsvillig, och trivs med att arbeta i team såväl som självständigt. Att arbeta serviceinriktat är naturligt för dig och du är van vid att ha direktkontakt med användare. Du är van att ta initiativ samt är självgående, drivs av en hög ansvarskänsla och utför dina arbetsuppgifter med engagemang och professionalitet.
Om oss
Qlosr är ett snabbväxande företag med lösningar som ligger långt fram i tiden. Vi är ett svenskt företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen, som erbjuder smarta och effektiva IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild, för att sedan hitta de bästa lösningarna. Vi har cirka 10 000 slutanvändare och mer än 50 000 elever som dagligen använder våra tjänster och plattformar. Vi har en väl viktig värdegrund och företagskultur, vår ambition är att våra medarbetare ska må bra och utvecklas. Därför erbjuder vi en stimulerande arbetsplats där vi skrattar och har roligt tillsammans. Mår vi själva bra, presterar vi bra. Presterar vi bra blir våra kunder nöjda. Nöjda kunder leder till fler nöjda kunder. Det är så vi vill ha det. Välkommen till oss!
Ansökan
I denna rekryteringsprocess mailar du ditt CV och personliga brev till .
Vid frågor går det bra att kontakta Yenny Gerschman, Customer Experience Manager, 073-862 54 30 alt .
Vi går igenom urvalet löpande, välkommen med din ansökan!