Onsite-tekniker till vårt kontor i Stockholm

Qlosr

Är du intresserad av att ge bra service samtidigt som du har goda kunskaper inom teknik och moderna digitala lösningar? Vi erbjuder ett varierande arbete på ett spännande företag i expansion med hög flexibilitet och söker nu Onsite-tekniker för kundnära uppdrag.

Om rollen
Som onsite-tekniker har du en varierande vardag. Du planerar själv din arbetsdag i överenskommelse med kund inför uppdragen. Uppdragen kan vara allt från användarsupport och felsökning av moderna digitala lösningar till installation, drift och underhåll av nätverk och lokal infrastruktur på plats hos kund.

Mellan uppdragen finns det möjlighet att lära sig/arbeta med mer kvalificerade uppdrag från kontoret. Dessa uppdrag kan handla om konfiguration/ändring eller ny installation i Microsoft miljö från kontoret.

Du kommer även att ingå i etableringsprojekt med tydliga uppdrag inom ramen för ditt ansvarsområde. Som hjälp har du kompetenta och hjälpsamma kollegor som alltid finns tillgänglig för rådfrågning. För att trivas i rollen krävs det att du är driven och social som person. Du har lätt att kommunicera med användare och kunder med olika kompetensnivåer samt lära dig nytt.

Vi tror att du har:

  • Tidigare erfarenhet av något serviceyrke där du haft kundkontakt
  • Arbetat som supporttekniker 1–3 år i Microsoft miljö
  • Grundläggande nätverkskompetens
  • Brinnande intresse för teknik och problemlösning
  • Körkort

Det är meriterande om du har:

  • Erfarenhet av konfiguration/installation/felsökning av nätverksprodukter
  • Drift och underhåll av Windows servrar
  • Certifieringar inom områden ovan – inget krav

Om oss                                                                                                                             
Qlosr är ett snabbväxande företag med lösningar som ligger långt fram i tiden.
Vi är ett svenskt företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen, som erbjuder smarta och effektiva IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild, för att sedan hitta de bästa lösningarna. Vi har cirka 10 000 slutanvändare och mer än 50 000 elever som dagligen använder våra tjänster och plattformar. Vi har en väl viktig värdegrund och företagskultur, vår ambition är att våra medarbetare ska må bra och utvecklas. Därför erbjuder vi en stimulerande arbetsplats där vi skrattar och har roligt tillsammans. Mår vi själva bra, presterar vi bra. Presterar vi bra blir våra kunder nöjda. Nöjda kunder leder till fler nöjda kunder. Det är så vi vill ha det.
 Välkommen till oss!

Vill du veta mer?

Kontakta gärna Baran Demir, ansvarig för Operations Center och ansvarig för rekryteringen hos Qlosr.

Telefonnummer: 072-705 35 95Mailadress:

Välkommen med din ansökan

Vänligen skicka in din ansökan senast den 20 augusti. Vi behandlar ansökningar löpande, så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.