Service Delivery Manager

Stockholm


Nu kan du som brinner för en modern IT-drift jobba på snabbväxande och nyligen börsnoterade Qlosr! Rollen som Service Delivery Manager är en bred roll där du får ansvara över olika områden för att optimera samarbeten med kunder. I rollen arbetar du operativt såväl som strategiskt och har nära dialog med Technical Account managers och Key Account Managers som ingår i ditt kundteam. I arbetsuppgifterna ingår det att jobba proaktivt med effektivitetsmål och förbättringsarbete för att kunna säkerställa att kundens IT-miljö förvaltas på bästa sätt och leveransen uppfyller avtalade krav.

Kort om tjänsten

Du kommer att ingå i kundteam vars uppgift är att säkerställa att vi arbetar på bästa sätt med våra kunder. Du kommer ha huvudansvaret för att vi levererar enligt avtal samt att kundens interna processer fungerar med våra processer och tjänster.

Du kommer att jobba och ansvara för:
- Identifiera och förstå kundernas smärtpunkter och samla kunskap för att bygga och förbättra leveransen på ett proaktivt sätt.
- Analysera data för att upptäcka möjligheter och föreslå optimeringar för våra tjänster för både leverantör och kund.
- Analysera och övervaka KPI:er och mätvärden för att förstå affärskonsekvenserna av tjänste- och processändringar.
- Ansvara för kvalitet och levererade tjänster på taktisk nivå.
- Säkerställa SLA uppfyllnad.
- Säkerställa processer och rutiner kopplat till avtalade tjänster.
- Säkerställa leveransuppföljning och rapportering mot kund och internt.
- Ansvarar för icke-teknisk dokumentation.
- Proaktivt och reaktivt förbättringsarbete och effektiviseringsarbete tillsammans med kundteamet.
- Äga ansvaret för återkommande kvartalsmöten med förvaltningsfokus.
- Säkerställa leverans utifrån gällande avtal med fokus på kundnöjdhet, kvalitet.

Om dig

Du är en relationsbyggare och skapar lätt kontakt med båda kollegor och kunder samt ger ett förtroendeingivande och trovärdigt intryck. I stressade situationer har du förmågan att behålla lugnet och kan fokusera på rätt saker. Du är driven och affärsmässig i ditt arbete och ser alltid till kundens bästa, där återkoppling och dokumentation i alla riktningar, är en självklarhet. Du är analytisk och ser möjlighet till ständiga förbättringar i leveransen. Du har en positiv inställning till förändring och du vill fortsätta utvecklas i din yrkesroll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

- Du har tidigare jobbat enligt ITIL och är bekväm med att skapa och bygga processer. Du kan med enkelhet sätta dig in i nya situationer och miljöer då kunderna har varierade tekniska plattformar och förutsättningar.
- Du är målmedveten, initiativtagande och trygg i dialoger både med kund och leverantörer.
- Du har en hög analytisk förmåga att föreslå förbättringar som kommer att driva kundnöjdhet samt hjälper till att optimera våra processer. Stark kommunikationsförmåga som gör att du framgångsrikt kan kommunicera förändringar och förbättringar till andra.
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då det används i det dagliga arbetet.
- Du har ett starkt driv och trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo och hög förändringstakt.


Därför vill du jobba hos oss

Qlosr är det “personliga och nära bolaget”. Vi har en fin kultur där teamkänsla och flexibilitet är grunden till vår framgång och tillväxt. Vi är ett snabbrörligt och kundfokuserat bolag med människor som trivs tillsammans och har kul på jobbet. Vi har en hög medarbetar/kundnöjdhet, som vi är väldigt stolta över. Hos oss är det ont om mellanchefer men nära till kollegor. Vi är runt 100 medarbetare och har vårt huvudkontor söder om Stockholm city, vid Telefonplan, med närhet till tunnelbana, pendeltåg och bussar. För våra medarbetare har vi goda förmåner samt ett attraktivt optionsprogram.


Mer om oss

Qlosr är ett snabbväxande företag med lösningar som ligger långt fram i tiden. Vi är ett svenskt företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen, som erbjuder smarta och effektiva IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild, för att sedan hitta de bästa lösningarna. Vi har cirka 10 000 slutanvändare och mer än 50 000 elever som dagligen använder våra tjänster och plattformar. Vi har en väl viktig värdegrund och företagskultur, vår ambition är att våra medarbetare ska må bra och utvecklas. Därför erbjuder vi en stimulerande arbetsplats där vi skrattar och har roligt tillsammans. Mår vi själva bra, presterar vi bra. Presterar vi bra blir våra kunder nöjda. Nöjda kunder leder till fler nöjda kunder. Det är så vi vill ha det. Välkommen till oss!  


Ansökan

I denna process samarbetar Qlosr med House of Skills. Vid frågor och ansökan går det bra att kontakta ansvarig Rekryterare Linda Freij: linda@houseofskills.se

 Vi går igenom ansökningar löpande, välkommen med din ansökan!

Kontakta oss