Service Request Admin

Stockholm


Är du intresserad av att ge bra service samtidigt som du har goda kunskaper inom teknik och moderna digitala lösningar? Vi erbjuder ett varierande arbete på ett spännande företag i expansion med hög flexibilitet.

Om rollen

En Service Request Admin har ett stort administrativt ansvar, där den främsta uppgiften är att säkerställa att samtliga Standard Requests hanteras i enlighet med satta kvalitetsmål och avtalade leveranstider. Du kommer ingå i Servicedesk-teamet som består av ambitiösa och dedikerade kollegor som värderar teamet och aktiviteter tillsammans med teamet högt.

I rollen som Service Request Admin ingår följande arbetsuppgifter: 

• Ärendehantering som består av att ta emot och registrera arbetsordrar på både produkter och tjänster inom ramen för Service Requests
• Aktivt utföra arbetsordrar samt etablera och uppdatera beställningsformulär för nya och befintliga kunder
• Skapa och underhålla dokumentation (how-to, information om kunden, rutiner etc.) knutna till beställningsformulären
• Koordinera, bevaka, återkoppla och säkerställa leverans på de arbetsordrar som hanteras av flera personer/funktioner/leverantörer
• Ansvarig för Service Requests Fulfilment-processen
• Backup-resurs för Asset Management
• Stötta kollegorna i Servicedesk med ärendehantering vid behov 

För att lyckas i den här rollen ser vi att du har goda kunskaper inom IT och ha arbetat i en Servicedesk tidigare, men är nu redo att ta ett större administrativt ansvar. Vi ser att du har erfarenhet av Active Directory, Microsoft 365 och arbete i Windowsmiljöer, samt har kännedom om inköp av tekniska produkter. Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och trivs med att arbeta både självständigt och i team. För den här rollen krävs det att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Om oss

Qlosr är ett snabbväxande företag med lösningar som ligger långt fram i tiden. Vi är ett svenskt företag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Mälardalen, som erbjuder smarta och effektiva IT-lösningar till företag och skolor. Vår filosofi är att identifiera och förstå våra kunders verksamhet, behov, situation samt målbild, för att sedan hitta de bästa lösningarna. Vi har cirka 10 000 slutanvändare och mer än 50 000 elever som dagligen använder våra tjänster och plattformar. Vi har en väl viktig värdegrund och företagskultur, vår ambition är att våra medarbetare ska må bra och utvecklas. Därför erbjuder vi en stimulerande arbetsplats där vi skrattar och har roligt tillsammans. Mår vi själva bra, presterar vi bra. Presterar vi bra blir våra kunder nöjda. Nöjda kunder leder till fler nöjda kunder. Det är så vi vill ha det. Välkommen till oss! 


Ansökan

I denna rekryteringsprocess mailar du ditt CV och personliga brev till .

Vid frågor går det bra att kontakta Yenny Gerschman, Customer Experience Manager, 073-862 54 30 alt .

Vi går igenom urvalet löpande, välkommen med din ansökan!

Kontakta oss