Qlosr to Education
Hur sticker din verksamhet ut i mängden? Friskolor har idag en enorm konkurrens och jobbar hårt för att vara elevens första val. En väl fungerande IT-miljö där hantering av identiteter, kopplingar mot system och modern hårdvara är ett grundkrav idag. Vi har lång erfarenhet av att arbeta tillsammans med utbildningsverksamheter och via våra kompetenshöjande nätverk kan vi erbjuda mer än flexibla och driftsäkra IT-lösningar. Vi tror på att utvecklas ihop med våra kunder och vi ser fram emot att bli fler i vårt aktiva nätverk av friskolor där vi letar skalfördelar och erfarenhetsutbyten!
“Vi förstår, utvecklar och skapar positiv skillnad för våra kunder”
Under åren har vi hjälpt våra skolkunder med G-suite, Office 365/Teams For Education och många andra lösningar. Vårt mångåriga samarbete med Friskolornas Riksförbund har gett oss en till dimension i vårt erbjudande till Sveriges friskolor. Här har vi kunnat se bredare utmaningar och kunnat ta fram tjänster som Skolidentitet.se där elevers- och pedagogers identiteter kan skickas upp till Skolverket och andra ställen.
Förvaltning
När det gäller förvaltning arbetar vi proaktivt och strategiskt. Vi vill med andra ord inte att vår förvaltning ska vara statisk, utan levande och aktiv. Precis som vi själva vill ha den. Våra tjänster inom detta kallar vi strategiskt partnerskap.
Detta visar att vi tar våra kunder på allvar och erbjuder kundnära tjänster som skapar trygghet och förtroende. Kommunikation, strategi och förvaltning för bästa möjliga kundupplevelse.
Tät dialog
Vi erbjuder tjänster där leverantören ansvarar för att hålla regelbundna samverkansmöten tillsammans med kunden. Möten där vi följer upp den dagliga driften, men också planerar inför framtiden och eventuella kommande förändringar. Dessa möten hålls på nivåerna strategisk dialog samt förvaltning och planeras så att förvaltnings mötet är genomfört innan vi inleder det strategiska mötet. På så sätt är vi uppdaterade med färsk information som vi sedan diskuterar i den strategiska dialogen.
Tighta relationer
Detta arbetssätt skapar en tight relation och en kontinuerlig dialog med våra kunder.
En process som verkligen uppskattas och som leder till att kunden hela tiden får rätt förutsättningar för sin verksamhet.
Snabb support
Vi vet av erfarenhet vikten av en bra support med snabba responstider som skapar en trygghet hos kunden. Därför har vi högt ställda krav på tydlig återkoppling. Detta visar att vi tar supporten på yttersta allvar. Faktum är att vi löser 80% av våra supportärenden vid den första kontakten med oss.
Bland våra skoltjänster finns
Kundreferens
Kontakta oss
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med att skapa en väl fungerande skolidentitet? Då ska du maila till så berättar vi mer.