Intervju med supporttekniker Valter

I den här medarbetarintervjun får ni läsa om vår kollega Valter Svensson som är en del av vårt support-team och dagligen hjälper våra kunder. 

Valter Svensson

Hej Valter, vad arbetar du med på Qlosr?
Jag arbetar som supporttekniker och har jobbat på Qlosr i snart 3 år. Jag hanterar både incidenter och beställningar för våra kunder.

Spännande, hur kan en vanlig dag som supporttekniker se ut?
Mitt dagliga arbete varierar väldigt mycket. Mina ansvarsområden inkluderar att hjälpa våra kunder med diverse tekniska problem eller beställningar. Vanligtvis börjar min arbetsdag vid 07:00, jag är en morgonmänniska och föredrar att vara på plats tidigt. Den första timmen brukar vara relativt lugn, då ser jag till att planera min dag, svara på mejl och ta en kopp kaffe. Vid 8-9 tiden brukar dagen dra igång på riktigt, därefter spenderar jag majoriteten av min tid med kundkontakt och ärendehantering. Släng in en lunch, någon fikapaus och eventuella interna/externa möten i mixen så har vi en vanlig arbetsdag. Vid 16:00 åker jag antingen hem eller ut på en AW mina kollegor.

Vad är det som gör att du valt att arbete med just det du gör?
Jag tycker om att hjälpa människor. Att det blivit just tekniksupport jag arbetar med är på grund av att jag har ett genuint intresse för tekniken. Ett problem som för mig är enkelt kan vara omöjligt för personen på andra änden, och då är det givande att kunna stå till tjänst.

Just nu har vi tema nätverk, vad är de vanligaste supportärendena som du som kund själv skulle kunna avhjälpa kring nätverk? 
Nätverk kan vara väldigt komplext. En bra början är att starta om enheten som har problem, om inte det fungerar kontaktar ni vår support. Bra att tänka på är att ringa in för en snabbare hantering då nätverksincidenter ofta kan vara kritiska. 

Sen undrar vi såklart vem Valter är som person och vad du gillar att göra på fritiden?
Jag är i grunden en väldigt sällskapssökande och social person, så när jag inte jobbar försöker jag spendera tid med mina vänner och familj. För att ladda upp batterierna kan det hända att jag kopplar av framför TVn med flickvännens hund i knät, eller att jag försöker lära mig ett nytt recept i köket. 

Slutligen – vad är det bästa med att arbete som supporttekniker på just Qlosr?
Detta är nog den enklaste frågan - jag har de bästa kollegorna som förgyller mina arbetsdagar!


Åk till toppen